Kimaradástól való félelem. FoMO effect.

Viselkedéstudomány. Kimaradástól való félelem. Fear of missing out (FoMO)

A közösségi média rengeteg lehetőséget kínál az egymással való kapcsolattartásra, az információk megosztására. Jóval többet, mint amennyit a legtöbb ember követni tud.

A népszerű FoMO elmélet szerint sokan félnek attól, hogy valami fontos, vagy élvezetes dologból kimaradnak, ha nem figyelik állandóan a közösségi média hírfolyamait.

A 21. században az emberek sok szempontból a lehetőségek tengerében élnek.

Korlátozott idejük és erőforrásaik miatt azonban folyton választaniuk kell ezek közül, így a többiből kimaradnak. Teljesen nyilvánvaló, hogy egyszerre nem lehetünk két helyen. Ha a koncertet választottuk, akkor lemondtunk a moziról.

Sok embernek „fáj”, ha kimarad valamiből és a közösségi médiában azzal szembesül, hogy gyakorlatilag folyamatosan ez történik.

Emiatt gyakran nem érzik jól magukat ott, ahol éppen vannak, mert attól tartanak, hogy a többiek máshol jobban szórakoznak.

A rengeteg kapcsolati, szórakozási lehetőség, aminek nagyon kellene örülni, így válik a frusztráció forrásává, ha nem figyelünk rá.

Vannak, akik a párválasztás kérdésében sem arra fókuszálnak, hogy milyen szép életkapcsolatot építhetnének, hanem arra, hogy mennyi „fantasztikus” lehetőségről mondanak le.

Mit tegyünk a FoMO érzés ellen?

Lássuk világosan, hogy milyen területeken hogyan hat ránk a közösségi média.

Tudatosítsuk magunkban a preferenciáinkat: mi számunkra a legjobb időtöltés és kiknek a társaságát élvezzük leginkább. Ha következetesen ezek alapján döntünk, nem lesz hiányérzetünk.

A virtuális életünket „virtuális értékén” kezeljük.

Legyenek valódi, tartalmas emberi kapcsolataink. amelyek megerősítenek minket életünk fontos területein.

A félelem a kimaradástól a veszteségkerüléssel, és a csordaszelemmel hozható összefüggésbe.